Medlemsmøder

Hvis ikke andet er oplyst afholdes medlemsmøderne i Teatersalen, Kulturhuset, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum kl. 18.30 -21.00.

Hvis du ikke er medlem, er du meget velkommen til at besøge os på et medlemsmøde, hvis du er interesseret i at se, hvad vi laver og eventuelt overvejer at blive medlem.

Medlemsmøde onsdag den 24. august 2022 kl. 18.30 – 21.00 i Teatersalen

– Tæppebanker og karklud – ved Birgit Jalling

Tæppebanker af peddigrør og en karklud.

Nu skal der gøres rent i dukkehuset!

Du kan fremstille en tæppebanker af peddigrør og en karklud.
Kittet indeholder peddigrør, tråd til ombinding og en ”karklud”.

Desuden lister og klemmer til at holde tæppebankeren på plads, mens den tørrer.
Det er ikke nødvendigt at medbringe redskaber til dette projekt.

Pris: 25 kr.

Deltager du ikke i medlemsmødet kan overskydende kit købes ef­ter mødet ved at kontakte Birgit
Jalling på mail birgit@jalling.dk eller 20 95 63 55.

Medlemsmøde torsdag den 22. september 2022 kl. 18.30 – 21.00 i Teatersalen

– Næste års udstilling – tovholder Grethe Holme Jantzen

Billedet er fra udstillingen “Campingpladsen” i 2015.

Vil du være med til at finde emnet til næste års udstilling i for­bindelse med Dukkehusfestivalen i Farum 2023?

Workshop: På medlemsmøde arrangerer vi en workshop, som alle interesserede er velkomne til at deltage i. På workshoppen drøfter vi alle forslag og vælger det, der er mest stemning for.

Arbejdsgruppe: Er der interesse for det, nedsætter vi en arbejds­gruppe, hvor medlemmerne kan mødes med jævne mellemrum for at arbejde sammen og give hinanden gode råd og/eller ideer. Gruppen kan f.eks. mødes i forbindelse med Lang Lørdag, med­lemsmøderne eller et helt andet sted, hvor det er muligt.

Vil du gerne være med, men er du forhindret i at deltage i med­lemsmødet, bedes du kontakte Grethe Holme Janzen på mail lindevang@nypost.dk.

Tidligere udstillinger: På nedenstående link kan du finde en liste med navnene på alle de tidligere udstillinger siden 1998, hvor traditionen med at udstille i forbindelse med Dukkehusfestivalen begyndte: Næste års udstilling.

Medlemsmøde mandag den 24. oktober 2022 kl. 18.30 – 21.00 i Teatersalen

– Er det for tidligt at starte juleforberedelserne?

Æbleskiver i Fimo.

Æbleskiver i oktober, ja hvorfor ikke. Synd at vi kun spiser dem til jul.

På aftenens medlemsmøde vil vi lave æbleskiver i Fimo. Æbleskiverne støbes halve i forme, og males meget livagtigt med pastelfarve. 2 forskellige maleteknikker vil blive brugt. De vil derefter blive samlet og bagt.

Medbring: I vil få al materiale til ca. 10 stk., men skal selv medbringe følgende værktøj, fin pensel, hobbykniv og fin ballpen. Vi (Grethe Holme Jantzen og Birgit Jalling) medbringer ekstra, hvis du ikke har med.

Pris: Pris for materiale ex. form 25 kr. Hvis du vil købe formen koster den 20 kr.

Æbleskiver i Fimo.

Kalenderen:

Der er planlagt følgende medlemsmøder:

2022: 24.08 + 22.09 + 24.10 + 15.12.

2023: 23.01 + 23.02 + 22.03 + 25.04 + 22.06.