i Danmark

Hvad sker der i Danmark

Miniature i Tune

Den 10. sæson af sommerkurset Miniature i Tune holdes på Tune Kursuscenter i uge 28 fra mandag den 10. juli til og med fredag den 15. juli 2017.

I 2017 har arrangørerne inviteret følgende internationalt anerkendte miniaturekunstnere til at undervise: Bill Robertson fra USA, Jamie Carrington og Jens Torp fra England, Tine Krijnen fra Holland, Valeria Bonomi fra Italien og Jeffry Antonis fra Holland. Hver lærer tilbyder et tredages kursus og et todages kursus. Undervisningen foregår på engelsk.

Hele programmet for 2017 med de spændende kurser og alle de praktiske oplysninger kan ses på Miniature i Tune hjemmeside www.miniatureitune.dk, hvor en masse billeder fra de tidligere års sommerkurser i Tune også kan ses.

A2b-mn

På begge Valeria Bonomi’s kurser er der mulighed for at lave et par smarte sneakers.

A2a-mn

Et Burlesque kostume med tilhørende højhælede sko.

B5-mn

Lær hvordan du kan lave en pop-up bog hos Tine Krijnen på hendes 2 dages kursus.

A5b-mn

Den flotte tulipanbog kan du lave på Tine Krijnen’s 3 dages kursus.

Miniature Loppemarked

Miniatureforeningen ”mini” holder igen i år Miniature Loppemarked. Det bliver lørdag den 9. september 2017 i Farum Kulturhus, Teatersalen, kl. 10.00 – 14.00.
På markedet vil der være nye og gamle dukkehusting, både købt og hjemmelavet i alle forskellige skalamål.
Som sælger kan du komme af med fejlkøb, dubletter og andet, du ikke længere har brug for. Og som køber kan du være heldig at finde lige det, du mangler eller må­ske møblere et helt dukke­hus for en rimelig penge til dig selv, dine børn eller børne­børn. Der er gratis entre.

Køb af stade
Foreningens medlemmer kan købe et stade til Lop­pemarkedet. Der er 60 stader til rådighed. Et stade be­står af et ½ bord (90 x 80 cm), der kan maksimalt bestil­les 2 stader (svarende til 1 helt bord 180 x 80 cm) pr. medlem.
Per Lydersen er igen i år koordinator på Loppemarkedet.
Et stade koster 50,00 kr.

Tilmelding foregår via mail: miniloppe@gmail.com. Herefter vil du modtage en bekræftelse på din til­melding, samt et kontonummer til indbetaling. Når be­taling er modtaget, vil du modtage yderlig en mail med bekræftelse på din betaling, samt dit stadenummer og informationer om, hvordan dagen vil forløbe.

Hvis alle stader ikke er solgt pr.1. juli, vil de resterende stader blive solgt til andre interesserede miniaturister. Loppemarkedet er kun for miniature-ting og kun for pri­vate.
Miniature Loppemarkedet vil blive annonceret i Minia­ture Nyt, på Miniatureforeningen ”Mini”s hjemmeside og Facebook-side, samt på andre relevante miniaturesi­der på Facebook.

Alle spørgsmål besvares via mail: miniloppe@gmail.com.

loppemarked06-mn

Stemningsbillede fra Miniature Loppemarkedet sidste år.

loppemarked08-mn

Per Lydersen er igen i år koordinator på Loppemarkedet.

Skørping Mini Messe

KulturStationen

Skørping KulturStationen hvor Skørping Mini Messe holdes lørdag den 16. september 2017.

Dukkehusmessen i Skørping holdes i år lørdag den 16. september 2017.
Dørene er åbne fra 11:00 til 16:00.

Der er sat 20 stk. miniaturegaver på høj­kant. Det foregår på den måde, at alle, der kommer og besøger messen, får en billet med et nummer på, som man så kan sam­menligne med vindernumrene, der vil hænge på en seddel ved indgangen.
Entre til messen er 25 kr. Børn under 16 år har gratis adgang.
Messen afholdes i Skørping KulturStationen, Sverriggårdsvej 4, 9520 Skørping.

Har du lyst til at være udstiller/sælger på messen, kan du se mere på hjemmesiden www.skoerping-dukkehusmesse.dk eller tilmelde dig til kirsten@svendgaardeiersted.dk.
På Facebook siden Skørping Mini Messe kan du desuden se en række billeder fra messen sidste år.

skoerping01-mn

Der handles flittigt ved standene.

skoerping02-mn

Stemningsbillede fra Skørping Mini Messe sidste år.

Odense Miniaturemarked

Vi kan allerede nu fortælle, at Odense Miniaturemarked holdes for 3. gang den 4. november då. kl. 11.00 – 16.00. i Bolbro Brugerhus. Der kommer mere information om markedet i næste nr. af Miniature Nyt, og du kan følge med i, hvad der sker på Facebook siden Odense Miniaturemarked.

Billederne viser nogle af de flotte stande på Odense Miniaturemarked i 2016.

Odense-01-mn Odense-04-mn Odense-06-mn Odense-09-mn

Dukkehusfestival 2018

!cid_63c12a00-a1f8-4c94-9d19-3237e146e1b0@EURP190_PROD_OUTLOOKNæste Dukkehusfestival i Farum Kulturhus holdes i weekenden den 5. 6. maj 2018.
Festivalen er en stor salgsudstilling, med omkring 65 udstillere fra både ind- og udland, som sælger alt fra gør det selv materialer og værktøj til dukker, møbler og alt muligt andet til miniaturehuset.

Mange af udstillerne kommer igen år efter år, men der kommer også nye til.
Udstillerlisten fra 2017 og billederne fra tidligere messer kan ses på Dukkehusfestivalens hjemmeside.
Det er Agnete Jakobsen og Kirsten Hemmeshøj, der arrangerer Dukkehusfestivalen. Se mere her: Dukkehusfestival

På billedet ses Agnete Jakobsen til højre og Kirsten Hemmeshøj som nr. 2 fra venstre ved uddeling af diplom til årets bedste stand i 2017. Det var Wolwereldje/Truus Kobes fra Holland, der blev fejret som årets bedste stand – www.wolwereldje.nl.