Udflugter og rejser

Miniatureforeningen “mini” arrangerer med mellemrum spændende ture til f.eks. museer og miniatureforhandlere i Danmark samt rejser til miniaturemesser i udlandet.

For at deltage i foreningens udflugter og rejser, skal du være medlem.
Under forudsætning af, at der er ledige pladser efter sidste tilmeldingsfrist, er ledsagere og ikke-medlemmer af foreningen velkommen til at deltag mod en merpris, der svarer til foreningens kontingent. Dvs. 250 kr. for en en­kelt person og 200 kr. for en person, der bor sammen med et medlem, der deltager i rejsen. i begge tilfælde dog halvdelen af kontingentet, hvis rejsen finder sted efter 1. september.

Vil du gerne være medlem, kan du se yderligere oplysninger her.

Besøg på Greve Museum

Lørdag den 15. juni 2019 kl. 14-16 byder Miniatureforeningen ”mini” på foredrag, kaffe/te og kage på Greve Museum, Bækgårdsvej 9, 2670 Greve.

Vort medlem Tove Palm har udført to modeller for Greve Museum – den nyeste er en model i skala 1:24 af Grevegård, den 4-længede bondegård, som museet bor i, vist i året 1916, den ældste er en model i skala 1:12 af en 5 værelses lejlighed i bebyggelsen Askerød, vist i året 1976. Tove vil fortælle om arbejdet med de to modeller og vise billeder i museets café, medens I smager på den hjemme­bagte kage. Bagefter ser vi på modellerne.

Entré
Hvis du bliver afkrævet entré, så sig, at du kommer fra Miniatu­reforeningen ”mini”. Foreningen betaler både entré og trakte­ment. Giv besked ved tilmeldingen, hvis du bor i Greve Kommu­ne eller har Politiken Plus kort, for da er entréen gratis.

Transport
Transporten er på eget initiativ og egen regning. Kommer du med of­fentlig transport, så kører bus nr. 120 mellem Høje-Taastrup og Køge St. Den har stoppested ved Bækgårdsvej 9, hvor Greve Museum har til huse.

Tilmelding til Tove Palm på mini@miniforeningen.dk eller telefon 29 65 03 68 senest torsdag den 13. juni 2019.

Modellen af Grevegård fra 1916 på Greve Museum.

Mød familien Frandsen i Askerød lejligheden fra 1976.

Vil du med ud at rejse

Vil du med til messe i Arnhem Holland den 28. og 29. september 2019?

I år arrangerer Miniatureforeningen ”mini” en tur til mes­sen i Arnhem Holland i september 2019. Vi kører med bus fredag morgen den 27. september og kommer hjem sidst på dagen den 30. september 2019.

Vi arrangerer alt med transport, spisning og ophold, lige­som vi sørger for billetter til begge dage på messen. Vi er stadig i planlægningsfasen, så alle oplysninger om tid og pris kommer senere, men allerede nu kan du sætte et stort X i kalenderen, og begynde at spare op.

Se mere om messen på https://dhnnu.powweb.com//dhnshow/locatie.html.