Messer og markeder i Danmark

Hvad sker der i Danmark

Miniature Loppemarked

Alle interesserede inviteres til Miniature Loppemarked lørdag den 21. september 2019 kl. 10 – 14 i Farum Kultur­hus, Teatersalen, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum. Der er gratis entre.

På Miniatureloppemarkedet vil der, som i de tidligere år, være et bugnende udvalg af nyt og gammelt, både købt og hjemmelavet i alle mulige forskellige skalamål både 1:12, Lundby 1:16 og gamle dukkehusting uden et bestemt skalamål.

Som sælger kan du komme af med fejlkøb, dubletter og an­det, du ikke længere har brug for. Og som køber kan du være heldig at finde lige det, du mangler eller må­ske møb­lere et helt dukke­hus for en rimelig penge til dig selv, dine børn eller børne­børn.

Køb af stade
Foreningens medlemmer kan købe et stade til Loppemarke­det. Der er 60 stader til rådig­hed. Et stade be­står af et ½ bord (90 x 80 cm). Der kan maksimalt bestil­les 2 stader (sva­rende til 1 helt bord 180 x 80 cm) pr. med­lem. Et stade koster 50,00 kr.
Hvis alle stader ikke er solgt pr. 15. juli, vil de resterende stader blive solgt til andre interessere­de miniaturister.

Tilmelding
Ønsker du et stade, kan til­melding ske til Marianne Kunkel på kunkelmini@gmail.com.
Efterfølgende vil du modtage en bekræf­telse på din til­melding, samt et kon­tonummer til beta­ling for dit stade. Når din indbe­taling er modtaget, vil du mod­tage yderligere en mail med be­kræftelse på din be­taling, samt dit stadenummer og informatio­ner om, hvordan dagen vil forlø­be.
Loppemarkedet er kun for minia­ture/dukke­husting og kun for pri­vate.
Alle spørgsmål besvares via ovenstående mail til Marianne Kunkel.

Der vil være mange muligheder for gode fund på Danmarks største Miniature Loppemarked. Her er et eksempel fra sidste år.

Her er flere eksempler på alt det, der var til salg sidste år. Der var noget for enhver smag og pengepung.

Mariager Miniature Messe

Den 5. – 6. oktober 2019 – Skandinavisk dukkehus- og miniaturemesse med internationalt kunsthåndværk – www.mariagerminiaturemesse.dk.

Odense Miniaturemarked

Den 2. november 2019 – Odense Miniaturemarked – Bolbro Brugerhus, Odense. Søg Odense
Miniaturemarked på Facebook: https://www.facebook.com/groups/504948799643808/

Dukkehusfestival 2020

Næste Dukkehusfestival i Farum Kulturhus holdes i weekenden den 2. og 3. maj 2020.
Festivalen er en stor salgsudstilling, med omkring 50 udstillere fra både ind- og udland, som sælger alt fra gør det selv materialer og værktøj til dukker, møbler og alt muligt andet til miniaturehuset.
Mange af udstillerne kommer igen år efter år, men der kommer også nye til.
Sidste års udstillerliste og billederne fra tidligere messer kan ses på Dukkehusfestivalens hjemmeside.
Det er Kirsten Hemmeshøj, der arrangerer Dukkehusfestivalen. Se mere på: www.dukkehusfestival.dk.

Årets udstiller 2019

Traditionen tro blev årets bedste udstilling på Dukkehusfestivalen kåret. I år var det stand nr. 47 Atelje Lilla hjartat ved Anne Erlandson-Foss fra Sverige, der fik æren og det flotte diplom overrakt for hendes fine stand.
På Atelje Lilla hjartat’s stand kunne du se og købe et stort udvalg af fine hjemmelavede mi­niature i 1:12, bl.a. blomster, fåreskind, puder, vægplancher, blikskilte, sytilbehør, kunstmateria­ler, bøger, gamle breve, billeder og dokumenter samt juletræskugler og andet gam­meldags julepynt. Se Annes flotte ting på http://ateljelillahjartat.blogspot.se.

På billedet ses fra venstre Agnete Jakobsen, Anne Erlandson-Foss og Kirsten Hemmeshøj.