Orientering fra bestyrelsen

Lang lørdag

Lang lørdag fortsætter her i efteråret, men pga. Corona-situationen, og de re­striktioner, der er fastsat, bliver der lidt ændringer.
Der skal være mindst 1 meters afstand mellem personer, og derfor er bordene i foreningslokalet sat op til 14 personer, og kan max. udvides til 18.
Vi ved at mange kommer langvejs fra, så for at undgå at blive afvist i døren, skal der fremover lige gives besked dagen før, om I har tænkt Jer at komme, på mail til Bjarne Calundann på mail: b.calundann@icloud.com.
Samtidig gælder reglen om hyppig brug af håndsprit, og at man ikke møder frem, hvis man føler sig sløj stadig, og at man viser hensyn ved afhentning af kaffe mm. og undgår at danne kø.
Med disse tiltag skulle det stadig være muligt at få en hyg­gelig dag.

Medlemsmøder

Pga. nye restriktioner fra Kulturhuset må der i en periode kun være max. 50 per­soner forsamlet i Teatersalen, og de gældende regler for afstand og god hånd­hygiejne skal overholdes.
Dvs. der skal være afstand mellem stolene, hver anden stol vil blive fjernet, for at overholde afstandskravet, så lad være med at rykke sammen, og der må kun sid­des på én side af bordet. Hvis disse regler bliver overtrådt, risikerer vi, at Kultur­huset lukker helt ned for foreninger.
Undgå at stimle sammen foran kaffen/småkagerne, står der flere, så vent til der bliver frit.
Med hensyn til salg på medlemsmøderne, skal vi også undgå, at der står for man­ge. Der skal være god afstand mellem de forskellige opstillinger, og det er sælgers opgave at sikre, at der ikke står for mange foran.
Og endnu engang – bliv hjemme hvis I er bare det mindste småsløje.

Miniature Loppemarked 2020

Et unikt loppemarked for alle, der elsker miniature.
Markedet vil bugne af alverdens ting og sager til miniaturehobbyfolket. Der vil være materialer, værktøj, møbler, dukkehuse og meget andet i alle tænkelige størrelsesforhold. Der vil være nye, brugte og håndlavede ting, som kan købes til favorable loppemarkedets priser. Du kan være heldig at finde lige det, du mangler til dit miniaturehus, eller måske finde et kit der kan laves på en mørk vinter­aften.
Kom og se de mange gode tilbud og få en snak om miniature med vores villige sælgere. Der er gratis entre og gode parkeringsforhold.

Særlig forhold under loppemarkeder i år
Da Corona-situationen i DK ændrer sig hele tiden, bedes alle bærer mundbind og afspritte hænder under loppemarked. Der vil på dagen kunne opstå ekstra krav, som evt. vil danne kø ind til loppemarkedet. Håber at vi trods denne svære situation få et hyggeligt og godt loppemarked, samtidig med at vi passer på hin­anden.

Tid og sted
Det indendørs Miniature Loppemarked holdes den lørdag 14. november 2020, kl. 10 – 14 i Farum kulturhus, teatersalen, Stavnsholtvej, 3, 3520 Farum.
Eventuelle spørgsmål vedrørende Miniature Loppemarked besvares ved henven­delse til Pia Goepfrich på mail Piagoepfrich@hotmail.com.
Har du noget du gerne vil sælge, så er der stadigvæk ledige stader.

Tjek dine oplysninger på medlemslisten

Det sker desværre, at foreningen får breve (med Miniature Nyt) og mails retur, fordi oplysningerne i medlemslisten er mangelfulde eller helt forkerte.
Den aktuelle medlemsliste ligger på hjemmesidens lukkede medlemssider (som kun foreningens medlemmer kan se).
Det vil være en stor hjælp, hvis du vil tjekke, at dit navn, adresse, telefonnr. og mailadresse er opført korrekt i medlemslisten.
Er der noget i dine kontaktoplysninger, der skal rettes, eller har du glemt årets kode til du lukkede medlemssider, bedes du sende en besked til foreningens mailadresse mini@miniforeningen.dk.

Forslag til emner efterlyses

Kontakt meget gerne bestyrelsen, hvis du har forslag til emner på medlems­mødet. Det må meget gerne være noget, der kan laves som kit på mødet, eller noget vi kan være fælles om.
Vi vil også meget gerne kontaktes, hvis du har forslag til kurser.