Kurser og workshops

Miniatureforeningen “mini”s kurser
Miniatureforeningen holder jævnligt korte kurser for medlemmerne.
Hvis ikke andet er oplyst, afholdes de i Farum Kulturhus, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum i Foreningslokalet.
For at deltage i foreningens kurser, skal du som hovedregel være medlem. Kontingentet er 250 kr. Ved indmeldelse 1. september eller senere betales ½ kontingent. Ser yderligere oplysninger her.

Er der ledige plader på kurset efter sidste tilmeldingsfrist, kan interesserede, der ikke er medlem af foreningen, deltage. Kontakt kursusinstruktører for at høre om der er ledige pladser.

Andre kurser og workshops
Ud over foreningens egne kurser er der mange andre gode muligheder for at lære nyt og blive dygtigere til at lave sine egne miniaturer. Her på hjemmesiden bringer vi oplysninger om alle de kurser og workshops vores medlemmer og alle andre interesserede miniaturister kan deltage i.

Kursuskalenderen:
(Se beskrivelsen af de enkelte kurser og workshops længere nede på denne side)

Miniature i Tune: Uge 28/2020 – Miniature i Tune, sommerkursus på Tune Kursuscenter – www.miniatureintune.com. Kurset er for alle interesserede.

Ugekursus med miniaturemøbler og dukkehuse: Den 26. juli -1. august 2020. Sommerkursus på Nordfyns Højskole –  https://nordfyns.nu/korte-kurser/miniaturekursus-2020/. Kurset er både for begyndere og øve.

Miniature i Tune

Sommerkurset Miniature i Tune holdes på Tune Kursuscenter den 6. – 10. juli 2020

Miniature i Tune er et internationale sommerkursus for folk, der holder af at lave deres miniaturer selv, og som kan lide håndværksmæssige udfordringer og samtidig være en del af et hyggeligt og inspirerende samvær med miniaturister fra hele verden.

Underviserne er nogle af verdens allerdygtigste og anerkendt miniaturekunstnere inden for hvert deres speciale.

Sommerkurset foregår i smukke omgivelser på Tune Kursuscenter, Greve, ca. 30 km vest for København. Der er gode forbindelser med S-tog og bus fra København til Tune Kursuscenter.

Sommerkurset er åbent for alle interesserede.

Du kan se mere om kurserne, underviserne, tid, sted, pris og tilmelding på www.miniatureintune.com.

Sommerkursus på Nordfyns Højskole

Igen i år har du mulighed for at deltage i et ugekursus med miniaturemøbler og dukkehuse. Kurset er både for begyndere og øvede. Det holdes på Nordfyns Højskole, Fælledvej 11, 5400 Bogense, den 26. juli -1. august 2020 med Susanne Botfeldt som underviser.

Er du nervøs for at starte selv? – kom og få et skub i den rigtige ret­ning.
Er du øvet? – kom og få inspiration til at komme vi­dere med lidt svæ­rere ting.

Undervisningen
På kurset arbejdes i skala 1:12 enten efter færdige modeller eller individuelle ønsker. Højskolen har et stort værksted til rådighed, et udvalg af Proxxonmaskiner, små og store rundsave, Hegner dekupørsav, Hegner stiksav, boremaskine og slibegrej. Har du en maskine selv, som du gerne vil arbejde med, så tag den gerne med.
Underviser Susanne Botfeldt har forskellige træsorter med, men tag endelig selv med, hvad du har. Krydsfiner i 3 og 6 mm kan købes.
Det vil være en fordel at medbringe et veludstyret penalhus og småt værktøj som file, syle mv. Desuden arbejdslampe og gerne forskellige træsorter, du ligger inde med.
Senest 6 uger før kurset modtaget du information fra Susanne Botfeldt om ugens indhold med mere.

Tilmelding og priser
Se tid, sted, priser og tilmelding på Højskolens hjemmeside under korte kurser på: https://nordfyns.nu/korte-kurser/miniaturekursus-2020/.