Kurser og workshops

Miniatureforeningen “mini”s kurser
Miniatureforeningen holder jævnligt korte kurser for medlemmerne.
Hvis ikke andet er oplyst, afholdes de i Farum Kulturhus, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum i Foreningslokalet.
For at deltage i foreningens kurser, skal du være medlem. Kontingentet er 250 kr. Ved indmeldelse 1. september eller senere betales ½ kontingent. Ser yderligere oplysninger her.

Andre kurser og workshops
Ud over foreningens egne kurser er der mange andre gode muligheder for at lære nyt og blive dygtigere til at lave sine egne miniaturer. Her på hjemmesiden bringer vi oplysninger om alle de kurser og workshops vores medlemmer og alle andre interesserede miniaturister kan deltage i.

Kursuskalenderen:
(Se beskrivelsen af de enkelte kurser og workshops længere nede på denne side)
– Den 22. september 2018: Kursus i at lave kunstlæder og at fremstille tasker heraf ved Tove Palm i Farum Kulturhus
– Den 4. og 5. oktober 2018: Workshops i  forbindelse med Mariager Miniature Messe.
– Den 20. oktober 2018: Kursus i polstring af en bænk ved Laila Hindsberg i Farum Kulturhus.

Kursus i at lave kunstlæder og at fremstille tasker heraf

Lørdag den 22. september 2018 kl. 10 – 16 i Farum Kulturhus, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum i ved Tove Palm.

På kurset laver du dit eget kunstlæder af silkestof, maling og krakeleringsvæske. For­delen ved dette materiale er, at det er meget tyndt og føjeligt, let at forme og folde, let at klippe i, let at få lim til at binde på.

Undervejs skal krakeleringsvæsken tørre i to timer. Den tid bruger vi til at lave minia­turetasker af lærerens medbragte kunstlæder. Der er mange modeller at vælge imel­lem. Alle lukkes med magneter, 1 mm tykke. Kurset slutter med at lægge sidste lag maling på silkestoffet, og evt. give en afsluttende voksbehandling. Så er du klar til vinterens aktiviteter med at lave flere tasker, bogbind, møbelbetræk, sko, jakker og sikkert meget mere.

Medbring: Lille skarp saks, metallineal, skærekniv og underlag. Medbring desu­den, hvis du har, en hårtørrer til at sætte fart i tørreprocessen, diverse små tænger (bide-, flad-, rund-). Hvis du ikke har, låner du af læreren.

Pris: 150 kr. for materialer og under­visning.

Tilmelding og betaling: Til Tove Palm, havekonen@hotmail.com, telefon og Mobile Pay 29 65 03 68. Har du ikke Mobile Pay, kan du betale på et medlems­møde eller ringe til Tove og få opgivet et kontonr. til betaling. Max. 10 deltagere.

Kunstlæder, som du lære at lave på kurset.

Tyndt kunstlæder kan bl.a. bruges til tasker.

Workshops i forbindelse med Mariager Miniature Messe

I forbindelse med Mariager Miniature Messe tilbydes der en række workshops, som afholdes i dagene torsdag den 4. oktober og fredag den 5. oktober på henholdsvis Jomfrubakken og Mariager Camping. De planlagte workshops er:

Blomsterkursus v/Angie Scarr, Spanien, torsdag den 4. oktober kl. 9.30 til ca. 16 på Jomfrubakken.
Grøntsags-dag v/Angie Scarr, Spanien, fredag den 5. oktober kl. 9.30 til ca. 16 på Jomfrubakken
Maleri P.S. Kröyer roser v/Maria Armanda Lopes Bryton, Portugal, fredag den 5. oktober kl. 9.30 til ca. 17 på Jomfrubakken.
Indretning på veranda v/Janny Warnaar, Germany, fredag den 5. oktober kl. 9.30 til ca.17 på Jomfrubakken.
En buket rosenknopper i en gaveæske eller lavendel v/Carmen Llorca, Spain, fredag den 5. oktober kl. 9.30 til ca. 14.30 på Mariager Camping.
– Victoriansk dukke “Ruth” v/Helena Reijnen, Belgien, fredag den 5. oktober kl. 9.30 til ca. 17 på Jomfrubakken.

Yderligere oplysninger
Alle oplysninger om tid, sted, entré, køb af billetter, udstillingsliste, overnatningsmuligheder, tilmelding til workshops mm. finder du på Mariager Minia­ture Messes hjemmeside www.mariagerminiaturemesse.dk

Kursus i polstring af en bænk

Lørdag den 20. oktober 2018 kl. 11 – 15 i i Farum Kulturhus, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum i ved Laila Hindsberg

Bænk foran klaver.

På kurset får du udleveret et kit med træ, skumgummi, stof og bånd. Den færdige bænk kan du stille foran toiletbordet eller foran en seng eller måske som klaverbænk. Kun fantasien sætter grænser. Der er mulighed for at købe træstykker til lænestole for 5 kr. og skamler for 2 kr.

Medbring: Trælim, saks + neglesaks med runding, lineal, underlag, evt. lampe, limklemmer evt. limkasse eller en skruetvinge.

Pris: 125 kr. for materialer og undervisning.

Tilmelding og betaling: Til Laila Hindsberg, tl@adr.dk, telefon og Mobile Pay 20 40 40 02. Har du ikke Mobile Pay, kan du betale på et medlemsmøde eller ringe til Laila og få opgivet konto nr. til betaling.

Bænk foran seng.

Bænk foran toiletbord.