Kurser og workshops

Miniatureforeningen “mini”s kurser
Miniatureforeningen holder jævnligt korte kurser for medlemmerne.
Hvis ikke andet er oplyst, afholdes de i Farum Kulturhus, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum i Foreningslokalet.
For at deltage i foreningens kurser, skal du som hovedregel være medlem. Kontingentet er 250 kr. Ved indmeldelse 1. september eller senere betales ½ kontingent. Ser yderligere oplysninger her.

Er der ledige plader på kurset efter sidste tilmeldingsfrist, kan interesserede, der ikke er medlem af foreningen, deltage. Kontakt kursusinstruktører for at høre om der er ledige pladser.

Andre kurser og workshops
Ud over foreningens egne kurser er der mange andre gode muligheder for at lære nyt og blive dygtigere til at lave sine egne miniaturer. Her på hjemmesiden bringer vi oplysninger om alle de kurser og workshops vores medlemmer og alle andre interesserede miniaturister kan deltage i.

Kursuskalenderen:
(Se beskrivelsen af de enkelte kurser og workshops længere nede på denne side)

– Den 12. og 19 november 2022 – Oste med tilbehør i Fimo i Farum Kulturhus.
– Den 23. -29. juli – 2023 – Sommerkursus på Nordfyns Højskole.
– Den 10. -14 – juli 2023 – Miniature i Tune, sommerkursus på Tune Kursuscenter.

Kursus lørdag den 12. eller den 19. november 2022 kl. 10-16 i Farum Kulturhus, Foreningslokalet – Oste med tilbehør i Fimo ved Grethe Holme Jantzen

Fad med forskellige oste.

Kurset holdes 2 gange, så du kan tilmelde dig til kurset enten den 12. eller den 19. november 2022.

Vil du lære at lave oste i Fimo? Vi laver minimum 5 forskellige slags oste, hvori der anvendes forskellige teknikker i alle ostene. Bagt af flere gange, anvendelse af forskellige strukturer, brug af både fast og flydende Fimo, revet stearin og vejledning til, hvordan man opnår den rigtige oste farve.
Vi laver også oliven og brødstænger, hvis vi kan nå det. Begyndere kan sagtens være med.

Medbring: Jeg kommer med alle materialer og de forskellige værktøjer.

Ostefad med oliven.

Medbring evt. frokost, jeg sørger for kaffe og te.

Pris: 150 kr.

Tilmelding: Til Grethe Holme Jantzen på mail lindevang@nypost.dk eller SMS på mobil 23 29 33 03.

Sommerkursus på Nordfyns Højskole

Et eksempel på, hvad der tidligere har været lavet på sommerkurset på Nordfyns Højskole.

I 2023 har du igen mulighed for at deltage i et ugekursus med miniatu­remøbler og dukkehuse. Kurset er både for begyn­dere og øvede. Det holdes på Nordfyns Højskole, Fælledvej 11, 5400 Bogense, den 23.- 29. juli med Susanne Botfeldt som underviser.

Er du nervøs for at starte selv? – kom og få et skub i den rigtige ret­ning. Er du øvet? – kom og få inspiration til at komme vi­dere med lidt svæ­rere ting. På kurset arbejdes i skala 1:12 enten efter færdige modeller eller in­dividuelle ønsker.

Se tid, sted, priser og tilmelding på Højskolens hjemmeside under korte kurser på: https://nordfyns.nu/fag/minaturekursus/

Miniature i Tune

Arrangørerne glæder sig til at byde dig velkommen til sommerkurset Miniature i Tune den 10. -11. juli 2023.

Det internationale sommerkursus er for dig, der ønsker at lære nye teknikker og færdigheder i et hyggeligt og inspirerende socialt fællesskab med andre miniaturister fra hele verden.

Lærerne er nogle af de dygtigste miniaturekunstnere inden for deres speciale. Undervisningen foregår på engelsk.

Sommerkurset foregår i smukke omgivelser på Tune Kursuscenter, Greve, cirka 30 km. vest for København. Der er gode S-tog og bus forbindelser fra Københavns Hovedbanegård til kursuscentret.

Du finder oplysninger om tid, sted, tilmelding og pris på hjemmesiden https://www.miniatureintune.com, eller du kan sende en e -mail til: miniatureintune@gmail.com.

Se alle billederne på Miniature i Tunes hjemmeside.