Kurser og workshops

Miniatureforeningen “mini”s kurser
Miniatureforeningen holder jævnligt korte kurser for medlemmerne.
Hvis ikke andet er oplyst, afholdes de i Farum Kulturhus, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum i Foreningslokalet.
For at deltage i foreningens kurser, skal du som hovedregel være medlem. Kontingentet er 250 kr. Ved indmeldelse 1. september eller senere betales ½ kontingent. Ser yderligere oplysninger her.

Er der ledige plader på kurset efter sidste tilmeldingsfrist, kan interesserede, der ikke er medlem af foreningen, deltage. Kontakt kursusinstruktører for at høre om der er ledige pladser.

Andre kurser og workshops
Ud over foreningens egne kurser er der mange andre gode muligheder for at lære nyt og blive dygtigere til at lave sine egne miniaturer. Her på hjemmesiden bringer vi oplysninger om alle de kurser og workshops vores medlemmer og alle andre interesserede miniaturister kan deltage i.

Kursuskalenderen:
(Se beskrivelsen af de enkelte kurser og workshops længere nede på denne side)

– Drivbænk 1:12: Lørdag den 3. oktober 2020 – AtelierHannasHave, Slangerup – atelierhannashave.blogspot.com. Kurset er for alle interesserede.

Oste med tilbehør i Fimo: Lørdag den 21. november 2020 – Farum Kulturhus.

Drivbænk 1:12 Kursus

Dette kursus foregår hos Hanna Maria Clement AtelierHannasHave – Toften 24 – Buresø-3550 Slangerup. KUN 5 PLADSER.
Dato: Lørdag 3. oktober 2020 kl.10 – 16. Pris: Kursus + kit i alt: 350,-.

Materialet til selve driv­bænken, er bøgetræ og vil være skåret til. Vindues rammen består af udfræ­sede lister, som du skærer til, med hjælp fra mig. Jeg demonstrerer, hvordan drivbænken samles og li­geledes vindu­et. Demon­stration af ron­delsliber og borestander som skal bruges. Hvis du ikke kan lide at bruge elektrisk værktøj, kan der også bruges håndbor og sand­papir.

Al materiale til drivbænken er incl. i prisen. Hvis du ønsker din vinduesramme skal være hvid, medbringer du selv maling. Jeg viser hvordan selve bænken patineres, og materialer til det har jeg. Frokost medbringes og kaffe/te vil være tilgænge­ligt.

Tilmelding via mail: info@hannashave.dk – derefter får du information mht. betaling og hvilket værktøj du skal med­bringe.

Kursus lørdag den 21. november 2020 kl. 10-16 i Foreningslokalet i Farum Kulturhus
– Oste med tilbehør i Fimo ved Grethe Holme Jantzen

Ostefad med oliven.

Fad med forskellige oste.

Vil du lære at lave oste i Fimo? Vi laver minimum 5 forskellige slags oste, hvori der anvendes forskellige teknikker i alle ostene. Bagt af flere gange, anvendelse af forskellige strukturer, brug af både fast og flydende Fimo, revet stearin og vej­ledning til, hvordan man opnår den rigtige oste farve. Vi laver også oliven og brødstænger, hvis vi kan nå det. Begyndere kan sagtens være med.

Medbring: Jeg kommer med alle materialer og de forskellige værktøjer. Medbring evt. frokost, jeg sørger for kaffe og te.

Pris: 150 kr.

Tilmelding: Til Grethe Holme Jantzen på mail lindevang@nypost.dk eller SMS på mobil
23 29 33 03.
Medlemmer, der tidligere har været tilmeldt kur­set, har førsteret.