Medlemsmøder

Hvis ikke andet er oplyst afholdes medlemsmøderne i Teatersalen, Kulturhuset, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum kl. 19.00 -22.00.

Hvis du ikke er medlem, er du meget velkommen til at besøge os på et medlemsmøde, hvis du er interesseret i at se, hvad vi laver og eventuelt overvejer at blive medlem.

Kalenderen:

Medlemsmøde mandag den 21. januar 2019 kl. 19 – 22 i Teater­salen
– Vi skal lære at sy rya ved Kirsten Hemmeshøj

Vi starter med at lave en sofapude.

Ryatæpper ser godt ud i dukkehuset, og det har et mere moderne look end bro­derede tæpper.
Med hensyn til mønstre og farver kender fantasien ingen grænser, dog egner fine detaljerede blomstermønstre sig ikke til rya. Man kan enten tælle knuder eller tegne mønsteret direkte på stoffet. Det farveskiftende broderigarn laver ”møn­ster” helt af sig selv. For at lære teknikken starter vi med at lave en sofapude.

Medbring: En lup og godt lys. En bro­deri-saks med fin spids.

Pris: For kit kr. 30,-. Indeholder hørlærred, fin nål uden spids og broderigarn i forskellige farver. Skematisk tegning og beskrivelse af, hvordan man syr rya.
Hvis du har et bestemt ønske om farve så medbring gerne eget broderigarn.

Kun fantasien sætter grænser for mønstre og farver.

Efter medlemsmødet sælges overskydende kit til medlemmer, der ikke kan deltage i mødet, imod betaling for kit og porto. Kontakt Kirsten Hemmeshøj, mail kirstenhemmeshoj@gmail.com el. Tlf. 22 16 35 75.

Medlemsmøde onsdag den 20. februar 2019 kl. 19 – 22 i Teatersalen
– Bunka ved Laila Hindsberg

Der er mange sjove muligheder med Bunka.

Kender du bunka og ved du, hvor mange sjove muligheder der findes?
Bunka er lange frynser, som optrævles. Det limes på f.eks. et stykke bomuldsstof i striber eller mønster.
Du kan lave et fint tæppe, en løber eller puder. Kan limes på f.eks. en puddelhund, et får eller andre dyr med krøllet look.
I stedet for at strikke tøj til de små dukker, kan du lime bunka på i forskellige farver, og det ser ud som om, det er strikket. Som med så meget andet er det kun fantasien, der sætter græn­ser.

På mit billede er alle dukkerne klædt på med bunka, ligesom puddelhundene ser helt anderledes ud, og tæppet er lige i den størrelse, jeg havde brug for.

Pris: Jeg har masser af frynser til Bunka med, til en max pris på 2 kr. pr. meter. Udover bunka har jeg stykker af bomuldsstof med, samt et mindre antal hunde og dukker. Vejledning følger med.

Deltager du ikke i mødet eller ønsker du mere bunka, så kontakt Laila Hindsberg. Mail tl@adr.dk. Tlf 20 40 40 02. Jeg sender gerne.

Der er desuden planlagt følgende medlemsmøder:

Onsdag den 20. marts 2019 (generalforsamling)
Mandag den 23. april 2019
Mandag den 20. maj 2019