Medlemsmøder

Hvis ikke andet er oplyst afholdes medlemsmøderne i Teatersalen, Kulturhuset, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum kl. 19.00 -22.00.

Hvis du ikke er medlem, er du meget velkommen til at besøge os på et medlemsmøde, hvis du er interesseret i at se, hvad vi laver og eventuelt overvejer at blive medlem.

Kalenderen:

Medlemsmøde onsdag den 20. februar 2019 kl. 19 – 22 i Teatersalen
– Bunka ved Laila Hindsberg

Der er mange sjove muligheder med Bunka.

Kender du bunka og ved du, hvor mange sjove muligheder der findes?
Bunka er lange frynser, som optrævles. Det limes på f.eks. et stykke bomuldsstof i striber eller mønster.
Du kan lave et fint tæppe, en løber eller puder. Kan limes på f.eks. en puddelhund, et får eller andre dyr med krøllet look.
I stedet for at strikke tøj til de små dukker, kan du lime bunka på i forskellige farver, og det ser ud som om, det er strikket. Som med så meget andet er det kun fantasien, der sætter græn­ser.

På mit billede er alle dukkerne klædt på med bunka, ligesom puddelhundene ser helt anderledes ud, og tæppet er lige i den størrelse, jeg havde brug for.

Pris: Jeg har masser af frynser til Bunka med, til en max pris på 2 kr. pr. meter. Udover bunka har jeg stykker af bomuldsstof med, samt et mindre antal hunde og dukker. Vejledning følger med.

Deltager du ikke i mødet eller ønsker du mere bunka, så kontakt Laila Hindsberg. Mail tl@adr.dk. Tlf 20 40 40 02. Jeg sender gerne.

Generalforsamling onsdag den 20. marts 2019 kl. 19.00 i Teatersalen

Miniatureforeningens årlige generalforsamling finder sted onsdag den 20. marts 2019 kl. 19.00.

Indkaldelse til generalforsamlingen med dagsorden samt årsregnskab og forslag til budget udsendes med mail sammen med Miniature Nyt nr 1 februar 2019. Kontingentet til foreningen skal være betalt for at have stemmeret ved generalforsam­lingen.

Medlemsmøde tirsdag den 23. april 2019 kl. 19 – 22 i Teatersalen
– Gammeldags potteplanter ved Kirsten Dons Hansen.

Seks forskellige potteplanter i gammeldags stil.

På medlemsmødet bliver der mulighed for at lave potteplanter af den gammeldags slags, som passer fint til de gammeldags dukkestuer.  Der er op til 6 forskellige blomsterkit at vælge imel­lem. Planterne er simpelt opbygget, er lette at lave, finmotorik­ken behøver ikke helt at være så god her, og du kan nå at få en eller 2 færdig planter med hjem.

Pris: Et kit koster 30 kr. og indeholder plante, potte og blomster­muld.

Medbring: Du skal selv medbringe lim, en pincet og en lille spids saks, evt. en lille lampe.

Deltager du ikke medlemsmødet kan de 6 blomsterkit købes hos KJDesign: http://www.kjdesign.dk/kit-c-152.html?bgsid=86d4tmoeidce93cnqjqcs1a452 eller ved at kontakte Kirsten på telefon 61 30 78 56.

Der er desuden planlagt følgende medlemsmøder:

Mandag den 20. maj 2019
Tirsdag den 18. juni 2019