Askerød bebyggelsen som den så ud i 1975 - splinterny

Askerød bebyggelsen som den så ud i 1975 – splinterny

Bebyggelsen Askerøds 40-årsdag fejres med en udstilling på Greve Museum. Museet henvendte sig til Tove Palm og spurgte om hun måske kunne bygge en model af en lejlighed med inventar og hele molevitten? Tove tog med begejstring imod opgaven, og i et halvt år arbejdede hun intenst på at bygge og indrette en model i 1:12 af en lejlighed, som den kunne se ud ved indflytningen i 1976

Modellen er udstillet på Greve Museum, Bækgårdsvej 9, 2670 Greve, i perioden 11. juni 2015 til januar 2016. Se åbningstider og info om udstillingen på Greve Museums hjemmeside www.grevemuseum.dk.

Læs hele Toves historie om modellen af lejligheden i Askerød i foreningens Nyhedsbrev nr. 3/2015, som udkommer i uge 24/2015.

Herunder kan du se Toves billedeserie med en masse flotte detaljer af lejligheden. Klik på det første billede herunder og se billederne i stor størrelse med informative undertekster. Bemærk, at der er 3 sider med 20 billeder på hver side.