Temaaftener

Tema aften er en aften, hvor et medlem fortæller om sin særlige passion, og hvor der er mulighed for at drøfte emnet med ligesindede og alle andre, der måtte være interesseret.
Her kan du se omtalen og billederne fra de temaaftener der Indtil videre har været afholdt.

Dukkehus som erindringsværksted
På temaaftenen den 12. september 2013 fortalte Tove Palm i ord og billeder om, hvordan hun fik hukommelsen på gled og kom i tanker om mange detaljer om sit og sin families liv og boligindretning. Det blev til et hus med tre generationers hjem, som blev vist med et power point show og et par billedkasser. Dukkehuset var udstillet på Ballerup Museum i en længere periode i 2012.
Der var inspiration og mange gode ideer at hente i Toves fortælling. Til støtte for hukommelsen havde Tove gjort flittigt brug af søgning af informationer på nettet, hvor man blandt meget andet kan finde Daells Varehuskatalogerne på det kgl. Biblioteks hjemmeside. Katalogerne, der udkom fra 1911 til slutningen af 1990’erne, er en sand guldgrube af illustration og oplysning om mode, boligindretning og meget andet i næsten et helt århundrede.
Se mere om Dukkehuset som erindringsværksted i galleriet under Tove Palms billeder.

Miniaturebroderi
Ved en temaaften onsdag den 15. maj 2013 viste Lisa Tørngren et udvalg af sine broderier. Hun fortalte om og viser forskellige syteknikker, der kan anvendes. Desuden blev der givet gode råd om stoffer, beregning af trådantal og endelige størrelser samt anvendelse af dele af store mønstre til små ting.
På opfordring medbragte nogle af deltagerne deres egne broderier.