Medlemsmøder

Hvis ikke andet er oplyst afholdes medlemsmøderne i Teatersalen, Kulturhuset, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum kl. 19.00 -22.00.

Hvis du ikke er medlem, er du meget velkommen til at besøge os på et medlemsmøde, hvis du er interesseret i at se, hvad vi laver og eventuelt overvejer at blive medlem.

Kalenderen:

Medlemsmøde torsdag den 18. januar 2018 kl. 19 – 22 i Teatersalen
– Foredrag om dukkehustapeter ved Erik Nilausen fra Olgas Lyst

Hvordan laver jeg mit eget tapet til mit dukkehus, kigkasse, udstilling eller lignende? Kan man lave gamle tapeter, som er skaleret ned, så de passer til mit projekt? Jeg har et moderne hus og leder efter noget moderne tapet – findes det?

Svaret til alt ovennævnte og meget mere – er JA DA…… og ganske nemt endda. Alt du behøver er et stykke papir, noget bagepapir, en blyant, lidt pap og noget maling.
Erik vil i sit foredrag fortælle om, hvordan vi griber det an, og der vil komme mange eksempler på tapeter, som Erik selv har lavet – lige fra den første ide, der spirede under parasollen i kolonihaven, til brug af blomsterpapir eller bagsiden af en tapetrest.

Aftenen vil foregå som et foredrag, hvor Erik fortæller om de forskellige teknikker og tapeter, samtidig med at han sender eksempler rund. Og der er selvfølgelig mulighed for at stille en masse spørgsmål undervejs. Efterfølgende vil Erik ligeledes blive i Teatersalen, for at svare på andre spørgsmål omkring dukkehuse og tapeter.
Der vil være et gammelt dukkehus med ældre og nyere tapeter, der vil være en pop-up kikkasse og mange, mange eksempler – så gå ikke glip af dette foredrag.

Du kan se flere eksempler på tapeter under Gallerier på foreningens hjemmeside Dukkehustapeter.

Kits og færdige tevarmere og poser til nattøj/vasketøj.

Medlemsmøde mandag den 19. februar 2018 kl. 19 – 22 i Teatersalen
– Tevarmer og pose til nattøj/vasketøj ved Ulla Vestergaard

På mødet viser Ulla, hvordan du i hånden kan sy en tevarmer, og hvis der er tid også en fin lille pose til nattøj/vasketøj.

Pris: Materialesæt kan købes for 20 kr. pr. kit. De to kits indeholder hen­holdsvis mønster, stof, pladevat og bånd til tehætten samt mønster, stof, pladevat og snor til posen.

Medbring: Medbring nål, tråd, saks, lim, tyk nål til snor og evt. Fray Check til at standse trævler med.

Generalforsamling tirsdag den 13. marts 2018 kl. 19.00
Miniatureforeningen ”mini”s årlige generalforsamling finder sted tirsdag den 13. marts 2018 kl. 19.00. Indkaldelsen til gene­ralforsamlingen udsendes sammen med årets første nr. af Miniature Nyt, der udkommer i februar måned. Kontingentet skal være betalt for at have stemmeret ved generalforsamlingen.

Der er desuden planlagt medlemsmøder på følgende:
Onsdag den 18. april 2018
Torsdag den 17. maj 2018