Medlemsmøder

Hvis ikke andet er oplyst afholdes medlemsmøderne i Teatersalen, Kulturhuset, Stavnsholtvej 3, 3520 Farum kl. 19.00 -22.00.

Hvis du ikke er medlem, er du meget velkommen til at besøge os på et medlemsmøde, hvis du er interesseret i at se, hvad vi laver og eventuelt overvejer at blive medlem.

Kalenderen:

Åbent Hus i Miniatureforeningen ”mini” mandag den 15. maj 2017 kl. 19.00 – 22.00

I stedet for et almindeligt medlemsmøde holder vi Åbent Hus, hvor vi inviterer alle interesserede til at komme og se, hvad det er vi laver.

Som alle andre medlemsmøder, vil der være hygge, kaffe, the og kager. Hovedparten af bordene vil stå som de plejer, og du kan sidde og arbejde med dit eget lille projekt, du kan bare hygge – miniaturebladene vil være til­gængelige.

Undervisning ved 4 grupper af borde
Desuden vil der blive lavet 4 grupper af borde, hvor der vil foregå forskellige former for undervisning. Ved hvert bord vil der være plads til 10 ”elever”, hvor de 5 pladser som udgangspunkt vil være forbeholdt interesserede, udefrakommende – måske kommende medlemmer. De resterende 5 pladser kan optages af vores egne medlem­mer. Der vil ved hvert bord være en underviser, der har et lille projekt, som interesserede og medlemmerne kan lave, med hjælp fra underviseren.

Herunder er beskrevet, aktiviteterne ved de enkelte borde:
– Bord 1: Tove Laybourn underviser i, hvordan du laver en bog,
– Bord 2: Hanna Maria Clement underviser i et af hendes havekit.
– Bord 3: Per Lydersen viser, hvordan man på en simpel måde kan omdanne træ persienner til stole.
– Bord 4: Tove Palm underviser i, hvordan man laver et smykkeskrin af metallet fra et fyrfadslys.

Gratis af deltage
Foreningen betaler for materialerne, så det bliver gratis at deltage.
Undervisningens varighed vil være ca. 1 time, hvorefter man kan skifte til et andet bord, og på den måde prøve 2 forskellige miniature projekter på en aften.
Helt overordnet er dette tænkt som en invitation til kommende medlemmer, eller personer som blot er nysgerri­ge på hvad miniature er for noget. Derfor håber vi også at vores medlemmer vil bakke op om projektet og møde op til denne medlemsaften, så Åbent Hus arrangementet, samtidigt oser af vores sædvanlige hygge og aktivitet.

Invitationerne
Gæsterne bliver inviteret via alle de grupper, der findes om miniature på Facebook og med flyers, der uddeles på Dukkehusfestivalen i Farum.

blomster-mn

Blomsten Solhat

Medlemsmøde tirsdag den 13. juni 2017 kl. 19.00 – 22.00 i Teatersalen
Solhat ved Anne Lise Laursen.

Blomsten Solhat findes i mange forskellige farver. Anna Lise Laursen vil vise, hvordan den kan laves.

Pris: 25,00 kr. pr. kit.

Medbring: Arbejdsplade. Mosgummi eller prægepude. Prægepen – kugle 2 – 3 mm. Pincet. Bidetang. Lille saks. Tandstikkere. Oasis. Æske til hjemtransport. Tyk Tackyglue eller lignende hurtigt tørrende lim. Farveblyanter (spidse), rød eller grøn. Lille lineal. Krukke eller urtepot­te evt. hætte fra tandpastatube. Kig evt. efter urtepotte 1½ x 1½ cm. På Dukkehusfestivalen i Farum.

Der er desuden planlagt medlemsmøder på følgende datoer i 2017: